Kurs Maritime Security Operator, Maritime Security Operative, MSO

Od 2008 roku można zaobserwować znaczny wzrost aktywności piratów morskich na świecie. W 2010 roku doszło do apogeum i uprowadzono 53 statki wraz z załogami, a 1181 marynarzy stało się zakładnikami. Piraci somalijscy, bo rejon Rogu Afryki był w tamtym okresie epicentrum aktywności pirackiej przekonali się jak łatwymi celami są statki i ich załogi.
W 2011 roku piraci somalijscy otrzymali rekordowy okup za uwolnienie przetrzymywanego wraz z załogą tankowca VLCC IRENE SL wynoszący 13,5 mln USD.

W rocznym raporcie IMB dotyczącym piractwa stwierdzono, że ogólna liczba napadów z bronią w ręku i przypadków piractwa wzrosła w zeszłym roku do 195, w porównaniu z 162 w 2019 r. Piraci w 2020 roku w regionie Afryki Zachodniej porwali 130 (136) marynarzy w 22 (27) oddzielnych incydentach.

W 2010 roku jako pierwsi w Polsce i jedni z pierwszych na świecie rozpoczęliśmy szkolenia przygotowujące do realizowania zadań w zakresie uzbrojonej ochrony statków operatorów bezpieczeństwa morskiego Marsec Operator, Maritime Security Operative lub Maritime Security Operator MSO. Kandydaci do pracy zdobywają uprawnienia zgodnie z Konwencją STCW i przechodzili szkolenie specjalistyczne w oparciu o przygotowany przeze mnie autorski program z uznaniem LRQA, który powstał znacznie wcześniej niż brytyjsko kurs City & Guilts Level III. Potem najlepsze firmy Ambrey Risk, Diaplous i inne z większym potencjałem logistycznym  i podpisanymi umowami na ochronę statków, chciały korzystać z wyszkolonych przez nas ludzi.
W 2012 roku istniało już 140 firm świadczących usługi uzbrojonej ochrony statków, a zatrudniały one 2700 osób, zaś Polacy podobnie jak marynarze stanowili najliczniejszą nację europejską pracujących w tym zawodzie. Zdecydowana większość MSO odbyła szkolenie w Ośrodku Szkoleniowym Maritime Safety & Security, który  zdobywając kwalifikacje i tajniki pracy
w uzbrojonej ochronie statków. Zastosowanie uzbrojonej ochrony statku przyniosło rozwiązanie w postaci powstrzymania uprowadzeń statków w rejonie Rogu Afryki i przez ostatnie trzy lata poza jedynym  uprowadzeniem statku nie dochodziło do innych uprowadzeń.

O zawodzie MSO przeczytasz także:

https://www.special-ops.pl/artykul/id209,nowa-profesja-w-obszarze-bezpieczenstwa-morskiego-marsec-operator

Maritime Safety & Security to nie tylko firma, która miała wpływ na kształtowanie się tego nowego zawodu w sektorze bezpieczeństwa morskiego, ale także jesteśmy jedyną firmą w Polsce, która posiada certyfikat zarzadzania, jakością ISO 9001 – 2015 świadczonych usług w zakresie:

Szkoleń w zakresie zagrożeń atakami terroryzmu i piractwa morskiego

Zarządzania Operacjami Bezpieczeństwa morskiego – MarSec Operation

Uzbrojonej i nieuzbrojonej ochrony jednostek pływających

Konsultingu w dziedzinach: bezpieczeństwa morskiego oraz HR w zakresie uzbrojonej ochrony

Wydany przez wymagające i najstarsze oraz najbardziej rozpoznawalne w branży morskiej brytyjskie towarzystwo klasyfikacyjne LLOYD Register, które nadzoruje nasz najwyższy poziom usług.

Zobacz nasze przykładowe referencje z realizowanych przez naszą firmę zleceń uzbrojonej ochrony statków.

Od 2007 roku specjalizujemy się w bezpieczeństwie morskim szkolimy: MSO, SSO, PFSO i CSO oraz marynarzy wypływających w rejony zagrożone atakami pirackim. Każdego dnia zdobywamy informacje o atakach terrorystycznych i pirackich na świecie, analizujemy modus operandi piratów by móc jak najlepiej wyszkolić i przygotować do wykonywania swoich obowiązków osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo morskie.

Wiele firm, które proponują szkolenia MSO nie specjalizuje się w bezpieczeństwie morskim i marketingowo przedstawia szkolenia jakby było to szkolenie operatorów wojsk specjalnych. Co pokazuje ich nieznajomość tematu lub celowe wprowadzanie w błąd uczestników szkolenia. MSO to nie operator jednostki specjalnej ani kontraktor Blackwater w Iraku. To odpowiednio interdyscyplinarnie wyszkolony wykwalifikowany pracownik sektora usług ochrony. Przeszkolenie taktyczne, zasady obsługi i użytkowania jednostek broni wykorzystywanej przy ochronie, znajomość SOP są bardzo ważne, ale żaden pracodawca nie oczekuje na burcie statków MSO, którzy uważają, że płyną w morze z przekonaniem, że będą na morzu walczyć z piratami, a kontakty ogniowe będą tak częste, że nie nadąża z wymianą magazynków. Jeśli ktoś Ci coś takiego obiecuje przed szkoleniem to znaczy, że nie trafiłeś na dobry kurs dla MSO. W rocznym raporcie IMB dotyczącym piractwa stwierdzono, że ogólna liczba napadów z bronią w ręku i przypadków piractwa wzrosła w zeszłym roku do 195, w porównaniu z 162 w 2019 r. Piraci w 2020 roku w regionie Afryki Zachodniej porwali 130 (136) marynarzy w 22 (27) oddzielnych incydentach. Z czego W 2021 roku ogólna liczba przypadków piractwa i przestępczości morskiej w Afryce Zachodniej spadła o 54% w porównaniu z 2020 r. Liczba przypadków faktycznych ataków i prób ataków oraz ostrzeliwania statków spadła o ponad 75%. Liczba przypadków wejścia na burtę i porwań załóg zmniejszyła się o 66 % do 65 osób. W tamtym rejonie dochodzi do 90 % z ogólnej liczby uprowadzeń na świecie.

Jak widzisz liczba ataków pirackich na świecie znacząco spadła, a w rejonie Rogu Afryki gdzie zatrudniani są MSO w ciągu ostatnich 3 lat nie uprowadzono żadnego statku. To znaczy, że zapotrzebowanie na MSO jest znacznie mniejsze niż w 2010 – 2015 roku, a razem z tym spadły także stawki wynagrodzenia. Mimo wszystko ta stosunkowo młoda i dynamiczna profesja, ciągłe podróżowanie, praca w międzynarodowych towarzystwie, zachody i wschody Słońca na morzu i jeszcze ciągle przyzwoite wynagrodzenie jak na polskie warunki nadal może przynosić wielu osobom satysfakcje. Czasem może to być etap w życiu i niebanalna przygoda pływania w rejonie Rogu Afryki, a czasem może być wstępem do innych morskich zawodów czy pracy w ochronie.

W czasie naszego szkolenia uczestnicy zdobywają kwalifikacje, wiedze i certyfikaty do pracy w uzbrojonej ochronie statków, ale także wiedzę i umiejętności przygotowujące ich do pracy w charakterze nieuzbrojonej ochrony na statkach pasażerskich i statkach pływających w rejonach zagrożonych nielegalnym przerzutem narkotyków.

W czasie naszego kursu uczestnicy zdobywają następujące certyfikaty i uprawnienia międzynarodowe:

Maritime Security Operative Course- LRQA Accredited course

Maritime Tactical Casualty Care Certification

Maritime Firearms Competency

 CertificationSecurity Awareness Training for All Seafarers

Proficiency in Designated Security Duties

Basic Safety Training STCW

Przeszkolenie obejmuje:

  • indywidualne techniki ratunkowe (ITR)
  • przeciwpożarowy – stopień podstawowy
  • elementarne zasady udzielania pierwszej pomocy medycznej
  • bezpieczeństwo własne i odpowiedzialność wspólna

Training Certificate The Threat of Illegal Drug Trafficking

Cyber Security Awareness Training

Instruktorami i wykładowcami na naszym szkoleniu są eksperci bezpieczeństwa morskiego, doświadczeni MSO z wieloletnią praktyką oraz kapitanowie statków.

 

Przeczytaj także o szkoleniach organizowanych przez firmy których Ci nie polecamy

https://www.portalmorski.pl/bezpieczenstwo-granice/21381-szkolenia-dla-obrony-przed-piratami

https://szkoleniadlamarynarzy.pl/referencje/

 

Zadzwoń i zapytaj jeśli masz pytanie: 91 433 63 60, 602 671 176  zapytaj mailowo: office@maritime-security.eu

 


Facebook image
ładowanie facebooka